Opel Astra G a fost plănuit intens de către constructorul
din Russelsheim, existând schiţe şi documente care atestă faptul că
acest model a intrat în lucru încă din 1992. Pregătirea intensă nu
a fost însă în zadar, această generaţie fiind cea mai
vândută din istorie. A fost un model pe care presa l-a
catalogat la acea vreme drept un pas în faţă din toate punctele de
vedere. Fiind mai masiv şi mai bine proiectat decât predecesorul a
obţinut în 1999 patru stele la EuroNCAP, rezultat care poate fi
numit bun la acea vreme.
La fel ca şi precedenta generaţie, acest Opel Astra G a apărut
iniţial în patru versiuni de caroserie, hatchback cu trei şi 5 uşi,
sedan şi wagon. Bertone, casa de design care a contribuit la
desenarea modelului cabrio Astra F, s-a implicat însă mai mult şi a
scos pe aceeaşi platformă un model Coupe şi unul Cabrio. Tot la
capitolul colaborări putem însă trece şi contribuţia Lotus
la partea de şasiu, acest model fiind mult mai plăcut la condus
decât predecesorul. Platforma mai versatilă a dus şi la
apariţia unui nou MPV compact Opel Zafira.
În materie de motoare, a doua generaţie a compactei germane a
fost mult mai bine echipată. Motoarele pe benzină au fost
următoarele 1.2 12V (65 CP, respectiv 75 CP), 1.4i (90 CP), 1.6i
(75 CP, respectiv 85 CP), 1.6 16V (100 CP), 1.8 16V (115 CP şi 125
CP), 2.0i 16V (136 CP respectiv 160 CP) şi 2.2i (146 CP) doar
pentru versiunea în trei uşi. Gama Diesel devine de asemenea mai
generoasă, Opel oferind motoarele 1.7 CDTi (80 CP), 1.7 DTi (75
CP), 1.7 TD (68 CP), 2.0 DTI (100 CP) şi 2.2 DTi (125 CP).
Astra G a fost şi modelul care a deschis noul
capitol OPC, în 2000 lansându-se Opel Astra OPC, un coupe cu
motorul de 2.0 litri ce dezvolta 160 CP, fiind capabil să
atingă 100 km/h şi o viteză maximă de 220 km/h. Acest model a fost
fabricat în doar 3.000 exemplare şi era disponibil în trei culori,
negru, argintiu şi albastru.
A existat şi o versiune Opel Astra OPC 2, oferită din toamna lui
2002. Această versiune folsea acelaşi motor de 2 litri, dar turbo
dezvoltând 200 CP şi un cuplu de 250 Nm. Performanţa a fost
considerabil îmbunătăţită atingând 100 km/h în 7,1 secunde şi o
vteză maximă de 240 km/h.
Ca şi Opel Astra F, G a continuat să fie produs şi după apariţia
lui Opel Astra H în Polonia, sub denumirea Opel Astra Classic,
model care încă poate fi cumpărat pe pieţele estice.
La ora 15 vom vedea
care este marea diferenţă dintre G şi H